Відповідно
до наказу по ЗДО від 25.04.2021р. №30 «Про проведення Дня цивільного захисту, Тижня
безпеки дитини в заклад дошкільної
освіти №3 «Дружба» з метою виховання поважного ставлення до безпеки людини,
усвідомлення необхідності вироблення навичок з дотриманняправил повдінки в
надзвичайних ситуаціях, що виникають при порушенні життєвого процесу в побуті,
під час трудової діяльності чи в соціальному середовищі, підняття рівня
інформаційно просвітницької роботи з питань забезпечення безпеки
життєдіяльності з 19 по 23 квітня у дошкільному закладі був проведений «Тиждень
знань безпеки життєдіяльності», в тому числі День цивільного захисту 22 кітня.
Сьогодні проблема безпеки розглядається,
як базисна потреба людини, тому на дошкільний заклад покладається
відповідальність за цілеспрямоване формування у дітей ціннісного ставлення до
власного здоров’я, адекватних реакцій на різноманітні чинники ризику для життя.
Отож перед колективом
нашого ЗДО ми поставили такі завдання:
- підвищення
ефективності навчально-виховної роботи з дітьми з питань - особистої безпеки та захисту життя;
- поглиблення
теоретичних знань та закріплення практичних навичок вихователів щодо формування
у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров’я і життя;
- пропагувати
здоровий спосіб життя серед батьків та їх дітей;
- інтегрування
родинного і суспільного виховання з проблеми безпеки життєдіяльності дитини.
Робота з безпеки
життєдіяльності планується згідно Базового компоненту, Програми розвитку дитини
дошкільного віку «Українське дошкілля» за такими розділами:
·
«Здоров’я та фізичний розвиток»;
·
«Здоров’я
та хвороби»;
·
«Гігієна
життєдіяльності»;
·
«Пирода
поанети Земля»;
·
«Життєдіяльність
людини у природному довкіллі»
В цих розділах містяться такі питання:
безпека в побуті, на спортивних та ігрових майданчиках, під час перебування в
групі, пожежна безпека,
електротравматизм, безпека під час грози, повені, інших стихійних лих,
безпека праці, особиста гігієна та здоровий спосіб життя.
У рісному міститься план проведення «Тижня безпеки» тематичний план на тиждень:
-
Понеділок - «ДИТИНА
СЕРЕД ЛЮДЕЙ»;
-
Вівторок –
«ДИТИНА ВДОМА»;
-
Середа – «ДИТИНА
І ВУЛИЦЯ»;
-
Четвер – «ДИТИНА
І ВОГОНЬ», в тому числі День цивільного захисту;
-
П’ятниця –
«ДИТИНА І ПРИРОДА».
В зв’язку
з переходом закладу на дистанційну форму роботи «Тиждень знань безпеки
життєдіяльності», та День цивільного захисту, був проведений в онлайн режимі. Роботу
проводили із залученням дітей до форм роботи в онлайн форматі: заняття, ігрова
діяльність, свята та розваги, конкурси, бесіди (індивідуальні, групові та
колективні), читання художньої літератури, самостійно-художня діяльність,
пошуково-дослідниць діяльність,
моделювання ситуацій та їх розв’язання.
Роботу намагалися проводити згідно плану
проведення «Тиждень знань безпеки життєдіяльності». Нажаль, не усі заходи, які
були заплановані було можливим провести в даному форматі, проте більшість
батьків та дітей були активними та добре засвоїли норми та правила безпеки.
Під час проведення різних заходів, педагоги
формували у дітей уявлення про те, що вогонь і електрика потрібна людині,
однак, при недбалому та неуважному відношенні до цього, представляє небезпеку
для життя, а також для всього того, що створено руками людини; до світлофора та
по вулицях міста; пожежну частину, для
розширення знань дітей про працю пожежника, відповідальність за життя та
здоров’я людей.
У 90% дітей середнього та старшого віку є
навички користування побутовими електроприладами (телевізорами, компютерами,
прасками, чайниками).
Всі діти старшого дошкільного віку, без
винятку знають номер телефонів пожежної частини (101), міліції (102), швидкої
допомоги (103), вміють користуватися ними у випадку необхідності. Свої дії діти
закріплюють в дидактичних іграх та сюжетно-рольових іграх, всі ситуації
супроводжуються розповіддю, показом, демонстрацією та поясненням вихователя про
небезпеку та наслідками зневажливого звертанням з ними.
Педагоги піклуються про те, щоб перед
вихованцями розкрився зміст дії, її ціль та засоби рішення, і по можливості
пропонувати дітям самостійно шукати рішення поставлених завдань. Вихователі у
співпраці з батьками дуже ефективно попрацювали над тим, щоб діти засвоїли
правила, чого не слід робити:
- при відсутності дорослих вмикати побутові електроприлади;
- розпалювати вогонь без нагляду
дорослих;
- грати з сірниками та на
дорозі, та інші.
Впродовж тижня в дитячому садку велася робота з батьками через групові чати,
педагоги надавали консультації, інформацій листи, залучали батьків до роботи з цього питання, організовувались олайн-виставки
дитячих робіт.

Немає коментарів:
Дописати коментар